Φακοί CCTV

Ανεξάρτητα με το ποια εταιρεία {και των τεχνολογιών της πίσω από τους αισθητήρες και τους επεξεργαστές} προτιμάει κάποιος για να ικανοποιείς τις διαθέσεις του όσον αφορά την καταναλωτική του μανία στον τομέα των φωτογραφικών μηχανών ή καμερών, σίγουρα γνωρίζει πως ένας καλός φακός μπορεί να του φτιάξει την εικόνα ενώ ένας κακός φακός μπορεί… να την φτιάξει ακόμη περισσότερο. Πώς είπατε;

Φυσικά, τα πάντα εξαρτώνται από το στυλ σου και από το αισθητικό αποτέλεσμα που θέλεις να βγάλεις με την φωτογραφία σου. Με τις επιλογές όμως που έχουμε πλέον στην αγορά μιας mirrorless μηχανής με πολύ μικρή flange distance, μας δίνεται η δυνατότητα να προσαρμόσουμε σχεδόν οποιονδήποτε φακό θέλουμε με τους κατάλληλους αντάπτορες φυσικά. Μια από τις κατηγορίες φακών που μπορούμε γενικά να βρούμε πολύ φθηνά είναι οι CCTV φακοί, οι οποίοι έχοντας ένας απλό, βιδωτό c-mount, θα μας επιτρέψουν να αγοράσουμε και πολύ φθηνούς αντάπτορες. Οπότε με λίγα χρήματα μπορούμε να αποκτήσουμε φωτεινούς σταθερούς φακούς σε 2-3 εστιακές αποστάσεις, για παράδειγμα 25mm, 35mm και 50mm. Φυσικά, ανάλογα το μέγεθος του αισθητήρα μας, ίσως κάποιοι από αυτούς να βινιετάρουν ή ίσως καταφέρουμε να βρούμε και ακόμη πιο ευρυγώνιους φακούς. Παρακάτω θα δούμε έναν 25άρη {f1.4} και έναν 35άρη {f1.7} πάνω στην EOS M {δηλαδή 1.6x crop}.

cctv lenses

Με το crop factor της μηχανής έχουμε πρακτικά έναν 40άρη και έναν 56άρη. Το θετικό με αυτούς τους δύο φακούς, είναι πως μπορείς να τους βρεις σε εκδοχές με 6 ή με… 12 λεπίδες στο διάφραγμά τους, έχοντας σε κάθε περίπτωση ένα διαφορετικό αισθητικά αποτέλεσμα. Ο φακός στα 35mm, είναι φτιαγμένος για αισθητήρες μεγέθους 2/3″ και καλύπτει κανονικότατα τον αισθητήρα της M. Ο 25άρης όμως, είναι φτιαγμένος για να καλύπτει αισθητήρες μεγέθους 1/2″, με αποτέλεσμα να βλέπουμε το εσωτερικό του φακού. Η EOS M βέβαια, έχει ένα 3x crop με αποτέλεσμα να προσπερνούμε το βινιετάρισμα αν θέλουμε και να τον αξιοποιούμε σαν έναν μικρό τηλεφακό.

Παρακάτω βλέπουμε φωτογραφίες τραβηγμένες με τους δύο φακούς και για σύγκριση, βλέπουμε και τον Sigma 35mm {f1.4}. Όλες οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες σε διαφράγματα f2 αλλά και στο τέρμα ανοιχτό κάθε φακού. Απλά επειδή τα διαφράγματα των CCTV είναι clickless και επειδή δεν υπάρχουν ξεκάθαρα σημάδια πάνω στους φακούς έτσι ώστε να είμαστε ακριβείς στις ρυθμίσεις μας, λέμε… περίπου f2.

25mm, περίπου f2
25mm f2

25mm, f1.4
25mm f1.4

35mm, περίπου f2
35mm f2

35mm, f1.7
35mm f1.7

35mm, f2 Sigma
35mm f2 sigma

35mm, f1.4 Sigma
35mm f2 sigma

Βλέπουμε ότι ο Sigma για κάποιο λόγο είναι λίγο πιο “σφιχτός”, δεν ξέρω όμως ποιος από τους δύο 35άρηδες είναι πιο “σωστός”. Παρακάτω, βλέπουμε ακριβώς τις ίδιες φωτογραφίες, κροπαρισμένες στο 100%, το focus είναι σε όλες στο πιο κοντινό μας αστέρι, πάνω στο κράνος.

25mm, περίπου f2, 100% crop
25mm f2

25mm, f1.4, 100% crop
25mm f1.4

35mm, περίπου f2, 100% crop
35mm f2

35mm, f1.7, 100% crop
35mm f1.7

35mm, f2 Sigma, 100% crop
35mm f1.4 sigma

35mm, f1.4 Sigma, 100% crop
35mm f2 sigma

Ο 25άρης φαίνεται πως είναι πολύ καλός στο κέντρο του, ενώ ο 35άρης δείχνει πολύ πιο μαλακός, κλείνοντας βέβαια το διάφραγμα βελτιώνεται. Από την άλλη, όλοι οι CCTV φακοί, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία διάφορων εφφέ, καθώς λόγω του πολύ μικρού βάρους και των όχι πάντα καλών οπτικών χαρακτηριστικών τους, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως toy lenses. Πάντως, αν το budget είναι μικρό, έχοντας κάποιος μια mirrorless και ακόμη 100 ευρώ, θα μπορούσε να αποκτήσει τρεις σταθερούς φακούς -μαζί με τρεις αντάπτορες- και να κάνει τη δουλειά του ενώ ταυτόχρονα, μπορεί να παίξει με την εικόνα του και να πειραματιστεί.

Tags: ,

Comments