Τέσσερις Διαστάσεις και Μία Λάμπα – Ες Αύριον Τα Σπουδαία

Η σειρά ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ “Ες Αύριον Τα Σπουδαία” σε παραγωγή της SEE – Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, προσπαθεί να αναδείξει “νέους επιστήμονες, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες και αθλητές, που καινοτομούν και δημιουργούν με τις δικές τους τις δυνάμεις”. Σήμερα, βρίσκεται στον τρίτο της κύκλο. Κάθε επεισόδιο το σκηνοθετεί διαφορετικός σκηνοθέτης, ο οποίος επιλέγει και το θέμα που θα κινηματογραφήσει, στα πλαίσια φυσικά που αναφέρονται παραπάνω. Προσωπικά, είχα την τιμή να μιλήσω με τον Θανάση Νεοφώτιστο, ο οποίος μου ζήτησε να κάνω διεύθυνση φωτογραφίας στο επεισόδιο που θα σκηνοθετούσε.

Ο Θανάσης, εστιάζει σε δύο αρχιτεκτόνισες, την Άννα και την Ιωάννα ή αλλιώς, τις Τέσσερις Διαστάσεις. Για περισσότερες πληροφορίες, ορίστε το trailer:

Τεχνικά τώρα, ξεκινήσαμε κάνοντας κάποια τεστ με την Canon 5D II με σταθερούς φακούς αλλά γρήγορα συνειδητοποίησα πως για τον τρόπο που ήθελε να το κινηματογραφήσει ο Θανάσης, θα χρειαζόμασταν δύο πράγματα: ζουμ φακούς και καλύτερο δυναμικό εύρος. Το πρώτο πρόβλημα ήταν εύκολο να λυθεί, το δεύτερο απαιτούσε αλλαγή στην ίδια την μηχανή. Οπότε ήρθε η… Sony a6500 και το SLog3.

Όταν τελικά ξεκινήσαμε τα γυρίσματα, δεν την είχα στην κατοχή μου ούτε δέκα ημέρες. Αυτό σήμαινε πως ανά πάσα στιγμή θα μπορούσε να δημιουργηθεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Οπότε, δημιουργήθηκαν προβλήματα. Το βασικότερο είχε να κάνει με τον αντάπτορα των φακών EF {Canon} σε E mount ο οποίος, έχοντας κάποιες χαλαρές… βίδες, έχανε την ηλεκτρονική επαφή. Αποτέλεσμα, η κάμερα να σταματάει την εγγραφή. Φυσικά αυτό συνέβη στη μέση της πρώτης ημέρας, τη στιγμή που το γύρισμα έτρεχε, άρα έπρεπε να λυθεί άμεσα. #GafferTape to the rescue!

Προσπερνώντας αυτό, τα υπόλοιπα μικροπροβλήματα που αντιμετωπίσαμε ήταν αδιάφορα. Παρ’ αυτά, όσον αφορά το ντοκιμαντέρ, το πιο σημαντικό μας πρόβλημα ήταν ο χρόνος, τόσο ο συνολικός χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας, όσο και η μικρή διάρκεια της ημέρας. Τώρα, όσον αφορά τα τεχνικά της υπόθεσης, το σημαντικότερο πρόβλημα ήταν η διάρκεια ζωής των διαφόρων μπαταριών {μηχανής και μόνιτορ}. Με την ευκαιρία, χάρις στην RGBStudios, για μόνιτορ είχαμε το Blackmagic Design Video Assist 4K 7″, ίσως λίγο too much για τα δεδομένα του φωτογραφικού. Από την άλλη όμως, ήταν ιδανικό για τον σκηνοθέτη, καθώς με ένα 5άρι μόνιτορ θα ήταν αισθητά πιο δύσκολο να έχει ξεκάθαρη εικόνα του γυρίσματος.

Το υλικό στη συνέχεια το ανέλαβε ο Παναγιώτης Αγγελόπουλος ο οποίος μόνταρε σε Avid, και εκεί μετά κάναμε και το color. Πάντα είναι χρήσιμο βέβαια ένα DaVinci Resolve ή κάτι αντίστοιχο, πρέπει να υπάρχει όμως και ο χρόνος, δυστυχώς. Από το αποτέλεσμα πάντως, ειδικά αν συνυπολογίσουμε και την έλλειψη χρόνου, νομίζω είμαι αρκετά ικανοποιημένος.

Το επεισόδιό μας, θα παιχτεί στην ΕΡΤ1 το Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, στις 1830 καθώς και στο 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Comments